Asr Süresi anlamı ve tefsiri - Musteke

SON YAZILAR

Asr Süresi anlamı ve tefsiri

Ben Asr Süresinden ne anlıyorum?

Asr Süresi anlamı ve tefsiri: Asr Süresinin kişiye özel anlamı ve tefsiri. Asr Süresi Anlamı

 


Bu videoda sizlerle asr süresinin anlamını paylaşıyoruz. Ben kendi anladığım şekilde, gönlümden geldiği gibi anladığım gerçekleri sizlerle paylaşıyorum. Sanki birlikte bir sohbet ortamında gibi. Anlattıklarım hakkında yorumlarınızı paylaşmanız beni sevindirir. Sadece doğru uslüp kullanılması önemli. Umarım faydalı olur. Bu video Asr Süresi ve Anlamı isimli video dersler serisinin 1.si şeklinde hazırlandı. Diğer dersleri de sırasıyla ekleyeceğim inş. Asr Suresi Bismillâhirrahmânirrahîm. 1. Yemin ederim zamana: Yemin eden kim? Neye yemin ediyor? Niçin Yemin ediyor? Yemin etmek ne demektir? Buna göre: Sana (bireysel olarak bana) yeminle diyorum ki 2. İnsanlar hüsranda. Kim hüsranda? Hüsran ne demek? Ben kimim? Bu ayet bana seslenmiyor mu? Ey Mustafa sen kaybedenlerdensin. Ziyandasın, hüsrandasın. 3. Ancak şunlar müstesna: İman edip makbul ve güzel işler yapanlar, Bir de birbirlerine hakkı ve sabrı tavsiye edenler. * Ancak şu kişiler haric, Bunlar kaybetmeyecek, ziyana düşmeyecek. 1- İman edenler 2- salih amel edenler 3- hakkı tavsiye edenler 4- Sabrı tavsiye edenler Ey Mustafa eğer kaybedenlerden olmak istemiyorsan yapmak zorunda olduğun 4 esası yerine getirmelisin. 1- İman etmelisin. İman Nedir? Neye, Niçin inanmalıyım? İmanın esasları nelerdir? 2- Salih işler, doğru işler yapmalısın. Salih amel nedir? İslamın şartları. İnsanlara faydalı olan her davranış. 3- Hakkı Tavsiye etmelisin. Hak nedir? Neye göre hak haktır? Kim kime hakkı tavsiye eder.? 4-Sabır tavsiye etmelisin. Sabır nedir? Kim kime sabır tavsiye etmeli. Neden sabır tavsiye edilmeli. Nelere karşı sabır edilmeli? İmam Şafii (r.a) şöyle demiştir: “Kur’ân’dan başka hiçbir sûre nazil olmasaydı şu pek kısa sûre bile, insanların dünya ve âhiret mutluluklarını te’mine yeterdi. Bu sûre Kur’ân’ın bütün öğrettiklerini kucaklıyor.” Onun içindir ki Ashabdan iki kişi birbirine kavuşunca, biri diğerine Asr sûresini okumadan, sonra da selam vermeden ayrılmazlardı. Mehmet kif’in sûreyle ilgili bir manzumesi: Hâlikın nâ-mütenâhî adı var en başı «Hak» Ne büyük şey kul için hakkı tutup kaldırmak Hani ashâb-ı kirâm ayrılalım derlerken Mutlaka sûre-i ve’l-asr’ı okurmuş bu neden? Çünkü meknûn o büyük sûrede esrâr-ı felâh Başta iman-ı hakîkî geliyor sonra salâh Sonra hak sonra sebât: İşte kuzum insanlık Dördü birleşti mi yoktur sana hüsrân artık. Temel Konular 1- Asr, zaman nedir? 2- İnsan kimdir, nedir? Önemi? 3- Husr nedir? İnsanın ziyanda olması ne demektir? 4- İman nedir? İman sahibi olmak ne demektir? 5- Salih amel nedir? Neler salih ameldir? 6- Hakk nedir? Hakkı tavsiye ne demektir? 7- Sabr nedir? Sabrı tavsiye ne demektir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad